Autor:
Tartu Ülikooli eetikakeskus

Head klassijuhatajat mäletatakse pikalt pärast koolitee lõppu

28. septembril toimub Tartu Ülikooli eetikakeskuse 15. väärtuskasvatuse konverents „Klassijuhatajatele ja klassijuhatamisest“, mis vaatleb klassijuhataja eri rolle ja valikuid ning toevõimalusi ja -vajadusi.

Kogu päev on jaotunud kolme temaatilise teemabloki vahel: klassijuhataja kui kommunikatsioonijuht, kui ühise klassikultuuri looja ja kui õpilase individuaalse arengu toetaja.

„Konverentsil osaleja saab kaasa kuhjatäie Eesti koolide parimaid klassijuhatamisega seotud kogemusi. Näiteks leiab kavast ettekandeid, mis räägivad mõnest veel vähe levinud praktikast – näiteks mentorlussüsteemist või tandemklassijuhatamisest –, mis tulevikus ka teistesse koolidesse levida võiks,“ selgitab Mari-Liis Nummert, konverentsi peakorraldaja ja TÜ eetikakeskuse projektijuht. Samuti on kõnelejaid, kes pakuvad n-ö vanale teemale uue kuue – keskendudes näiteks sellele, kuidas tugimeeskonna ja klassijuhatajate või kooli ja kodu vaheline koostöö hästi toimima panna, lisab ta.

Teise olulise teadmisena võiks kuulajad saada parema arusaama kuhu ja kelle juurde tuge otsima minna. „Eesti haridusmaastik on piisavalt suur, et häid tegijaid ja praktikaid ning mitmekesisust jaguks, aga ka piisavalt väike, et nendega on võimalik tuttavaks saada ja tutvumisest sünniks koolidevahelist koostööd,“ julgustab Nummert teineteiselt õppima. Ta loodab, et iga konverentsile tulija saab päevaks aja maha võtta ja isiklikult mõelda, milline on ta klassijuhatajana täna, ja veelgi enam – milline sooviks olla tulevikus. „Head klassijuhatajat mäletatakse ka pikalt pärast koolitee lõppu, mistap on nende tööl suur väärtus ja mõju,“ ütleb Nummert.

Oma kogemusi klassijuhatajatöö kujundamisest ja toetamisest jagavad Lemme Randma (Viimsi Gümnaasium, Tallinna Ülikool), Triin Noorkõiv (Alustavat Õpetajat Toetav Kool, Clanbeat), Mari-Liis Sults (Tallinna Kunstigümnaasium), Karmen Paul (Viimsi Gümnaasium), Merit Lage (Tartu Ülikooli eetikakeskuse väärtusarenduse nõustaja), Kristi Mumm (Tartu Forseliuse Kool), Karmen Palts (Rocca al Mare Kool), Juhan–Mart Salumäe (Viljandi Gümnaasium), Mari Roostik (Tartu Jaan Poska Gümnaasium), Indrek Lillemägi (Tallinna Pelgulinna Riigigümnaasium) ja Eerik Säre (Tartu Jaan Poska Gümnaasium).

Konverents toimub Haridus- ja Teadusministeeriumi riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009–2013“ jätkuprogrammi raames.

Kava leiab konverentsi lehelt https://eetika.ee/konverents2022

Illustratiivne visuaal

Kogukonnas on vaja kõiki erilisi inimesi

Sõna "eetika" värvilise kujundusega

Kadri Simmi koostatud „Praktilise eetika käsiraamat. Õpik kõrgkoolidele ja gümnaasiumidele“ võitis 2023. aasta parima eestikeelse õpiku auhinna 

pildi on inimesed laval seismas

Tartu Ülikooli eetikakeskus kutsub koole ja lasteaedu tunnustusprogrammi