Autor:
Tartu Ülikooli eetikakeskus

Tartu Ülikooli eetikakeskus kutsub koole ja lasteaedu osalema tunnustusprogrammis

Tartu Ülikooli eetikakeskus kuulutab avatuks 2019. aasta tunnustusprogrammid „Hea kool kui väärtuspõhine kool“ ja „Hea lasteaed kui väärtuspõhine lasteaed“. Koolid ja lasteaiad saavad tunnustusprogrammis taotleda „Hea kooli“ või „Hea lasteaia“ märgist.

Tunnustusprogrammide eesmärk on arendada tõenduspõhise eneseanalüüsi võimekust, toetada tööd väärtusarenduse vallas ning tunnustada juba tehtavat head kasvatustööd koolides ja lasteaedades. Varasemalt oli tunnustusprogramm tuntud konkursina. „Loobusime konkursi nimest, kuna see oli juba mõnda aega ajale jalgu jäänud ega väljendanud analüüsiprotsessi sisulist poolt,“ selgitas Nele Punnar, Tartu Ülikooli eetikakeskuse hea kooli ja hea lasteaia projektijuht. Ta rõhutas, et tänavu on koolide ja lasteaedade analüüsiprotsessid ka ajaliselt eraldi korraldatud: „On oluline, et nii koolid kui lasteaiad saaksid võrdselt tähelepanu ja toetust.“

Margery Lilienthali, „Väärtuskasvatuse lasteaed 2018“ tiitli pälvinud Võsukese lasteaia direktrissi sõnul oli tunnustusprogrammis osalemine silmiavav: „Nii töötajad, lapsevanemad kui kogukond said põhjaliku analüüsi, miks lasteaias midagi tehakse.“ Tema arvates on tähtis, et lasteaiapere tegutseks meeskonnana: eneseanalüüsi saabki kirjutada vaid siis, kui see on ühine töö, mitte ainuüksi juhi visioon.

Erli Aasamets, „Väärtuskasvatuse kool 2018“ tiitli pälvinud Kilingi-Nõmme Gümnaasiumi direktor sõnab, et tunnustusprogrammis osalemine andis vastuse küsimusele, mida kool väärtustab. „Analüüsi kirjutades avastasime oma kooli võimekuse, hea meeskonna, avatuse ja koostöö,“ kirjeldab Aasamets.

„Tänu tunnustusprogrammile on meil avatud, sõbralik ja üksteist toetav koolipere,“ arvab ka Annely Ajaots, „Väärtuskasvatuse kool 2018“ teise tiitli saanud Nissi Põhikooli direktriss. Ta lisab, et hea kooli koostöövõrgustiku kaudu on suurepärane võimalus uut õppida ning jagada oma kooli kogemust.

Tunnustusprogrammis osalejatele on abiks Tartu Ülikooli eetikakeskuse kriitilised sõbrad ning hea kooli ja hea lasteaia projektijuhid. Nii varem tunnustusprogrammis osalenud koolidele ja lasteaedadele kui ka uutele tulijatele on koostatud põhjalikud osalemisjuhised.

Iga osalev kool ja lasteaed on protsessis toetatud ja tunnustatud. Väljaantavate tiitlitega saab tutvuda eetikaveebis. Täpsema info eneseanalüüside kirjutamise ja tähtaegade kohta leiate tunnustusprogrammi hea kooli ja hea lasteaia lehekülgedelt.

Tartu Ülikooli eetikakeskus on toetanud ja tunnustanud lasteaedade ja koolide väärtusalast tegevust juba aastast 2009. Varasemalt konkursina tuntud eneseanalüüsiprotsess on saanud uue nime, kuid aitab kooliperel jätkuvalt toetatud eneseanalüüsi ja nõustamise abil leida oma kooli tugevused, omapära, arenguvõimalused ja -fookused. Programmis on aastatel 2009–2018 osalenud 80 kooli ja 89 lasteaeda üle Eesti. Kõrgeim tunnustus, väärtuskasvatuse kooli või lasteaia tiitel, on välja antud 14 koolile ja 13 lasteaiale.

 

Lisainfo:

Nele Punnar, TÜ eetikakeskuse projektijuht, tel: +372 538 48320, nele.punnar [ät] ut.ee

Tunnustusprogramm toimub Haridus- ja Teadusministeeriumi riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009–2013“ jätkuprogrammi 2015–2020 raames.

Pildil on inimesed istumas laudade taga

Esmakordselt Eestis – 11 haigla ühine kliinilise eetika seminar

Navi lastelaager

Kas ikka tasub Ida-Virumaale õpetajaks minna?

Pildil on avaras saalis inimesed istumas laua taga

Kohtla-Järve ja Narva lasteaiad saavad eestikeelsele õppele üleminekul tuge Tartu lasteaedade kogemustest