Autor:
Tartu Ülikooli eetikakeskus

Tulevased õpetajad vaagisid talvekoolis väärtusvalikuid

Tartu Ülikooli eetikakeskuse projektijuhid Mari-Liis Nummert ja Marten Juurik viisid läbi õpetajate „Väärtuste mängu“ koolituse humanitaarteaduste ja kunstide valdkonna õpetajakoolituse magistrikooli talvekooli tudengitele. Koolitusel osales 14 praegust ja tulevast õpetajat.

Projektijuhtide sõnul tekitasid mängusituatsioonid kõigis gruppides elava arutelu. Suurema osa väärtusdilemmade puhul oli näha, et õpetajad on neid oma töös kogenud. Mängu läbiviinud Mari-Liis Nummert märkis, et lahendatud olukorrad on väga mitmekihilised. Näiteks mängiti läbi juhtum, kus õpilane, kes muidu ainetunnis ei osale, küll tuleb kooli, kuid hilineb tundi. Kuidas reageerib sellele olukorrale õpetaja? „Tegelikult on see lugu erisustega arvestamisest: mil moel või millises ulatuses saab õpetaja erisusi lubada, jäädes samal ajal lojaalseks või õiglaseks klassile,“ selgitas Nummert. Tema sõnul on mängusituatsioonides esinevad väärtusdilemmad universaalsed ning esinevad õpetaja töös eri tasanditel.

Õpetaja on kindlasti väärtuskasvataja, teadvustades seda või mitte. „Meie eesmärk on, et õpetajad oleksid teadlikud väärtuskasvatajad,“ sõnas Nummert. Mängu abil on neil võimalus tähele panna ja mõtestada neid neid väärtusdilemmasid ka oma igapäevases käitumises ja valikutes.

Loe rohkem õpetajate „Väärtuste mängu“ kohta

Kursuse visuaal

Eetiline tundlikkus aitab hoida õiget kurssi

Made Laanpere Susimetsas

Eetikateooria praktilisse tööellu

Lõpuseminaril osalejad Mustamäe Gümnaasiumi moodulmajaga tutvumas ja vestlemas õpetaja Tiina Tamiga.

Bürokraatia lihvimine ehk Kuidas kergendada klassijuhataja tööd