Autor:
Triin Paaver

Väärtuskasvatuse konverents vaatab tulevikku: milline on Eesti kool aastal 2035?

Tartu Ülikooli eetikakeskusel on hea meel kutsuda teid 11. väärtuskasvatuse konverentsile "Eesti 2035: väärtuspõhine vaade haridusele", mis toimub 06.-07. detsembril 2018 Tartus, Eesti Rahva Muuseumis (Muuseumi tee 2).

Registreeri konverentsile

OECD dokumendis „Hariduste ja oskuste tulevik. Haridus 2030“ kirjutatakse: „Lapsed, kes 2018. aastal haridusteed alustavad, on 2030. aastal noored täiskasvanud. Koolid saavad valmistada neid ette ametiteks, mida ei ole veel välja mõeldud, tehnoloogiateks, mida ei ole veel leiutatud, ning selliste probleemide lahendamiseks, mida ei saa veel ette näha.“ Selles samas dokumendis on kirjas, et tuleviku õppijates tuleb toetada uudishimu, kujutlusvõime, paindlikkuse ja enesejuhtimise kujunemist.

„Tulevikuhariduse tähtis külg on paindlikud õpiteed igale õppijale,“ sõnas Mari-Liis Nummert, TÜ eetikakeskuse projektijuht ja konverentsi peakorraldaja. Ta lisas, et esimesel konverentsipäeval keskendume hariduse lähteseisundi kaardistamisele ning teisel päeval suurelt unistamisele. „Mida teha juba lähitulevikus, et õpilaste vabadus valida just teda huvitavad valdkonnad oleks suurem? Töötubades jagavad oma kogemusi õpetajad, kooli- ja programmijuhid,“ selgitas Nummert. Konverentsil tutvustame esmakordselt väärtuste ja vastutuse töörühma haridusvisiooni aastateks 2021–2035, et üheskoos arutleda ja diskuteerida.

Nagu ka eelnevatel konverentsidel, anname üle väärtuskasvatuse rändkarikad aasta väärtuskasvatuse lasteaiale ja koolile. Tartu Ülikooli eetikakeskuse hea kooli projektijuht Nele Punnar sõnas, et tänavu on väärtuskasvatuse koolide ja lasteaia võrgustikega liitunud ohtralt uusi tegijaid. „On eriliselt suur rõõm, et on nii palju koole ja lasteaedu, kes on valmis kriitilise sõbra toel oma igapäevaseid tegevusi analüüsima ja mõtestama ning leidma oma tugevused ja arengukohad,“ selgitas Punnar.

Konverentsil kõnelevad Airi Liimets (Tallinna Ülikooli kasvatusfilosoofia professor), Ando Kiviberg (Haridus- ja Teadusministeeriumi projektijuht), Dagmar Kutsar, (Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi sotsiaalpoliitika dotsent), Hans Põldoja (Tallinna Ülikooli digitehnoloogiate instituudi õppejuht), Indrek Lillemägi (Emili Kooli direktor), Katrin Aava (Tallinna Ülikooli kommunikatsioonieriala dotsent), Katrin Poom-Valickis (Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi õpetajahariduse professor), prof Margit Sutrop (Tartu Ülikooli eetikakeskuse juhataja) ja Margus Pedaste (Tartu Ülikooli Pedagogicumi juhataja).

Paneeldiskussioonis „Paindlikud õpiteed – unistus või tegelikkus?“ kõnelevad Ilona-Evelyn Rannala (Tallinna Ülikooli noorsootöö korralduse lektor), Kadri Leivategija (Tartu Elleri kooli direktor), Urmo Uiboleht (TERA nõukogu esimees) ja Viive Vellemaa (Tartu Lasteaed Lotte direktor).

Töötubasid juhatavad Priit Jõe ja Eiliki Kumm (Muraste kooli direktor ja HEV-koordinaator), Nelli Jung (MTÜ Vaikuseminutid asutaja), Annike Soodla ja Marie Nõgisto (Tallinna Kunstigümnaasiumi õppejuht ja arendusjuht), Meedi Neeme (Rocca al Mare Kooli õpetaja), Teibi Torm ja Kelli Seiton (MTÜ Tagasi Kooli juht) ning Vabaühenduste Liit.

Konverentsi programm ja lisainformatsioon
http://www.eetika.ee/konverents2018

Lisainfo:
Mari-Liis Nummert, konverentsi peakorraldaja, mari-liis.nummert [ät] ut.ee, +37251922019

Konverents toimub Haridus ja Teadusministeeriumi riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009–2013“ jätkuprogrammi raames. Konverentsi toetab Briti Nõukogu Eestis.

 

Päisefoto: 2017. aasta väärtuskasvatuse lasteaiad ja koolid. Vasakult: Haapsalu Linna Algkooli õppealajuhataja Merle Moumets, Tartu Lasteaia Lotte direktor Viive Vellemaa, Haapsalu Linna Algkooli direktor Malle Õiglas, Tartu Kivilinna kooli direktor Karin Lukk ja õppejuht Küllike Pedaste. Foto: Triin Paaver, Tartu Ülikooli eetikakeskus.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!
Illustration

Seminar „Tehisintellekti eetika: kas innovatsiooni pidur või hea teaduse arengumootor?“

Pildil on inimesed istumas ja esitlust kuulamas

Rääkivad seinad ja sõnapuud: keeleliselt rikka õpikeskkonna loomine Ida-Virumaal

A Hundred Choices: A Discussion Game about Ethics

Arutelumängu abil tutvustatakse Eesti ühiskonna jaoks olulisi teemasid rahvusvahelisele publikule